The JouRney and DeStiny....

Duhai bintang pagiku...


Masihkan ada lagi peluang buat diriku ini untuk bertemu bintang pagi di waktu yg sama dan di tempat yg sama. aku merindui kehangatan cahaya mu yang berupaya menaikkan semangatku yang mudah luntur ini.menerangi kekelaman hidup ku.memberi sinar dan harapan buat insan yg lemah ini.aku sangat kagum dengan penciptnya.Subhanallah..tatkala melihatmu hanya ungkapan tersebut dapat diucapkan.sesungguhnya penciptamu Maha Agung.Allahuakhbar...



Satu ketika dulu..tatkala aku melangkah keluar mencari rezeki..setiap hari bintang pagi akan menyambutku di tempat yg sama.seolah2..mengucapkan selamat jalan padaku.dirimu seolah2 tersenyum pada diriku..dan setiap kali itulah bibir ku ini akan menguntum senyuman pada diri mu.terasa kebahagian menrjah dan menjalari seluruh jiwa dan raga ku ini.


kini..bintang pagi tidak lagi menunjukkan dirinya.aku yg terlwat atau mgkin dirimu yg terlewat. tetapi..lihat saja..sekeliling kita..pembangunan merata-rata..pencemaran seiringan mahu bersaing..mungkin ini sebabnya...




sudah lama diriku tidak melihat dirimu di kaki langit.masa kian suntuk.aku mengharapkan sinar dari mu lagi.ingin ku terus meminjam cahaya yg kau biaskan dan serapkan di dalam diriku kerna ia semakin menyuburkan Cahaya Ilahi didalam hati ku yg rapuh ini...
0 comments:

Post a Comment



Followers

Pages

hello




ShoutMix chat widget




Powered by Blogger.



About Me

My photo
i'll never STOP! =)

Blog