The JouRney and DeStiny....

happy birthday!!

12:54 AM

happy birthday to him..hehe..birthday die 28 april..tp bru tulis skrg plak..xpelah ek..heh..sebb bru ade mase unutk menulis2 ni..

ap2 pun smoga pjng umur...

murah rezeki..

tabah hadapi segala-galanye..

ceria2 selalu..

n _ _ _ _  him slalu...hehMySpace

Read On 0 comments

i Love him So Much..

12:28 PM
Ramai yang tahu tentang cinta.. Ramai yang tahu menyebut perkataan cinta.. Ramai yang tahu bagaimana ingin meluahkan kata-kata cinta.. Tetapi adakah kita tahu apa itu cinta yang sebenarnya? Di sini saya ingin berkongsi dengan anda tentang apa itu cinta. ni saya dapat dari satu artikel..so kite kongsilah reramai ye...

Sifat Cinta
Cinta itu suci, mahal dan tinggi tarafnya. Sifat cinta itu sempurna. Jika tidak, cinta akan cacat. Itulah cinta sebenar cinta.

Cinta Wujud Sejak Dilahirkan

Rasa cinta sedia wujud di dalam jiwa manusia sejak manusia itu lahir ke dunia. Cuma manusia akan melalui tahap-tahap kelahiran cinta bermula dari cinta kepada belaian ibu, membawa kepada cinta kepada kekasih dan akhirnya setelah puas mencari cinta suci, maka akan cinta kepada Tuhan Wujudnya cinta itu tidak dapat dilihat tapi dapat dirasa dan cinta sebenar cinta itu suci murni serta putih bersih.

Cinta Bersedia
Bila sampai masanya di setiap tahap-tahap cinta, maka Tuhan menjadikan manusia itu bersedia menerima cinta itu. Pada mulanya jiwa itu bersedia menerima cinta, lantas sedia pula untuk berkongsi rasa kewujudan dengan dikasihi. Sedia untuk mengikat setia serta saling memahami. Setia untuk dipertanggungjawapkan kerana cinta. Sedia untuk menyerah diri pada yang dicintai.

Cinta Itu Indah
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik. Cantiknya itu tulin dan tidak ia bertopeng. Bukan saja ia cantik malah suci murni, bercahaya gemerlap dan putih bersih.

Cinta Itu Mengharap Balasan
Cinta antara manusia itu berkehendak kepada jodoh atau pasangan, dari diri yang punya persamaan, dari diri yang asalnya satu. Bila dapat yang dicari, bermakna cinta itu menganggap telah bertemu yang paling sesuai dan secocok dengan jiwanya, untuk bersatu kembali. Kehendak itu timbal balik sifatnya kerana manusia dalam bercinta tidak hanya menerima tapi juga menerima.

Cinta Itu Menakluki
Sifat cinta itu ingin menguasai. Dia mahu yang dikasihinya itu hanya khusus untuk dirinya. Dia tidak mahu ianya dikongsi dengan orang lain. Sifat ini menuntut hak untuk mencintai dan dicintai. Tapi, dalam pada ingin menakluki, ia juga ingin ditakluki sepenuhnya.

Cinta Itu Mengetahui
Pada asasnya sebenarnya cinta itu mengetahui. Orang yang bercinta tahu siapa yang patut dicintainya. Cinta tidak perlu bertanya. Manusia boleh jatuh cinta tanpa membaca ilmiah atau novel tentang cinta. Mereka tahu apa yang perlu dilakukan. Tapi, cinta cuma tahu bercinta. Ia tidak tahu akan peraturan cinta jika tiada diberikan panduan.

Cinta Itu Hidup
Cinta adalah ibarat manusia, boleh berputik, lalu mekar serta boleh layu dan gugur. Cinta itu punya deria dan perasaan. Cinta mendengar cinta, berkata cinta, melihat cinta. Cinta ada segala-galanya. Sayang, benci, cemburu, gembira, sedih, tenang, tertekan, ketawa dan menangis. Cinta itu hidup sampai satu ketika ia akan menemui mati.Tapi ramai orang berharap agar cinta itu kekal selagi dia masih hidup dan tetap hidup walaupun telah mati.

Cinta Itu Suci
Sebagaimana yang banyak dikatakan orang, cinta itu suci. Sucinya cinta bukan bermakna ia tidak mengharap balasan. Cinta mengharap balasan cinta. Sucinya cinta bermakna ia tidak bernoda dan tidak pula berdosa Itulah sifat asal cinta, ia suci bagaikan anak yang baru lahir. Mereka yang kenal erti cinta akan cuba mengekalkan cinta itu sesuci mungkin. Mengekalkan cinta suci bermakna menjauhkan ia dari godaan nafsu yang tidak ada batasan. Kerana nafsulah cinta suci jadi bernoda dan berdosa.

Cinta Itu Mempesona
Cinta itu bukan saja indah, tapi mempersonakan. Ia bukan kerana cinta itu nakal sifatnya tapi kerana ia suci dan bersih. Ia adalah sebagaimana anda melihat pada anak kecil yang comel dan bersih. Dia senyum pada anda dan merapati anda. Anda terpesona kerana bukan saja ianya comel, tapi kerana dia adalah insan yang tidak berdosa. Kerana sifat cinta yang mempersona ini selalunya manusia itu berbuat silap bila bercinta.

Apa saja yang dilakukan oleh kekasihnya…mempersonakannya dan nampak cantik serta betul walaupun itu adalah satu dosa dan akan menodai cinta itu sendiri. Itulah juga yang menyebabkan orang yang bercinta itu walaupun seorang yang bijaksana, akan menjadi bodoh kerana pesona cinta. Akal itu mampu dikalahkan oleh nafsu. Nafsu itu tidak bisa dikalahkan melainkan jika anda sentiasa ingat kepada Tuhan Maha Pencipta.

Apakah itu Bukti Cinta?
Cinta perlukan bukti. Ramai orang percaya bahawa bukti cinta itu ialah mengorbankan atau menyerahkan apa saja yang kekasih anda mahu. Mereka percaya jika itu tidak berlaku, maka cinta itu tidak tinggi nilainya. Sebenarnya anggapan itu tidak tepat. Jika anda beri semua yang dia mahu,apakah yang tinggal pada anda? Benarkah dia cinta pada anda bila dia mahukan pengorbanan anda?

Cinta sejati tidak memusnahkan atau merosakkan diri kekasih yang dicintai. Malah ia menjaga agar kekasih tetap suci dan selamat sebagaimana sucinya cinta itu sendiri.

hmmm...indah kan cinta tu kalau kita tau menghargai dan memahaminya serta menjaganya..

dalam n3 ni tajuk yg aku tulis ialah 'i love Him so much..' sape 'him' tu ye??heh

nak tau ke..die adelah...mR.poCoyo yg comel!!!heh..i luv u sayang..

Read On 0 comments

sesuatu..

9:49 AM

mcm2 perkare yg berlaku sepanjang mgu lepas...huhu..bnde yg berlaku tu adalah....'sesuatu'..hehe..

aku bnci dgn 'sesuatu' tu..geram dengan 'sesuatu' tu..marah dgn 'sesuatu' tu..kecewa dgn 'sesuatu' tu..sedih dgn 'sesuatu' tu...

tp bile aku pk2 blik..xbaik aku ade perasaan semua tu..aku cube hlngkan..nnnnnnnnnnnnnnnnn nowwwwwwww i think its much beter..

byk plak yg aku blajar dr 'sesuatu' ni...salh satu nye ialah....mcm mane nak bg mood bgun tdo aku hepiiiiiiiiiiiii jah...hehe..suke2..n skrng kalo bgn tdo msti senyum...=)

tp aku tetp trpk kn 'sesuatu' tu..tp bile orng lain ckp mgenai 'sesuatu' tu...aku mgkin diam je kot...sebb dh penat ade semua perasaan yg xbest seblm2 ni..hmmm


Read On 0 comments

.....

2:42 AM

sebenanye walaupun kite nmpk seseorng tu hepi tapi kite xpenah tau yg sebenaye die tgh bersedih..kalo kite nmpk seseorng tu chat..mgkin sebennye die sdng menderita pnyakit yg kronik..huhu..

hmmm..aku xtau ap perasaan aku wktu ni..tp aku rase tibe2 aku nmpk ms dpn aku yg akn pnuh liku nanti..mcm tkut nk hdapinye..kalo blh skrng jugak aku nk ckp kat die yg aku nk akhirkan segala-galnye..tp...xmgkin aku ade kekuatan untuk buat mcm tu..aku xnk orng kcian kat aku..aku benci orng simpati kat aku..tolonglah..huhhu

mak kite rndu mak sgt2..nak blik rumah untuk menengkan segala-galanye..nk melepaskan semuanye..dan mgkin merncng pjalanan hidup yg mgkin xkn seindah biasa lg..

ap2pun..aku cume nk bg tau kat semua orng..yg aku syg korng semua..aku syg kwn2 aku..aku syg die...n andai sesuatu trjadi nti..aku mintk maaf n aku btul2 sayang.....



Read On 0 comments

i'm not a perfect person...

7:03 AM

just want 2 tell that i'm not a perfect person..not a good person as all of u think..

i just wanna b myself n i still improve myself 4 a better life..

sori to everyone ecspecially to my mom n dad..kite syg kat mak n abah..

Read On 0 comments

Followers

Pages

hello




ShoutMix chat widget



Powered by Blogger.

About Me

Blog