The JouRney and DeStiny....

Sahur..heh

ok.kalo duduk rumah ofkos lah kene bgun sahur.nak xnak kene pakse juge bngun oleh mak n abah.kalo x bisinglh diorng.heh..dulu kecik2 aku liat nk bgun.mkn pun ckit je.ngntuk.hbis je mkn terus tdo.tp bile dh besar ckit..aku suke bgun sahurrrrrrrr!!heh..aku lah org yg plng berselera mkn.xtau knape.mybe sebb aku pikir esok dh xleh mkn.so kene mkn byk2 tyme sahur.haha..blh x mcm tu.

plng best bile tgk adik2 aku yg kcik lg tu bgun sahurkan.kcian nye dgn muke ngntuk2 tu bgun.ye2 je niat.soknye xpose jgak..adehh..xpe2..bljar ye.nti lame2 bese.dulu aku start tadika dh pose penuh tau.ecehhh..iye2 je kan..heh..btullah..

bile aku kat U aku mls nk sahur pun.niat ciap2 trus bgun je sok pg.xyah sahur2.heh...tp kdg2 sahur jgak.ngn dak2 UP lah ni.rndunye ngn diorng.kdai plng cpt ciapka maknn mstilah mamak mariii..heh..aku ade pnglman mask ngn jajai tau.heh.pastu bwk turun up.seronok!seronoknye nk sahur beramai2..kenangan..kenangan..:)

pndah ptrjya bukak pose ngn eja lah byk.heh..byk pglmn gak ngn mkcik ni.kalo rewind balik mesti gelak2.heh...hmm lame dh xcntct eja.

kawan2 jgn lupe bgn bersahur ye.niat pun jgn lupe.

Ibnu Umar(ra) meriwayatkan bahawa Rasulullah (saw) bersabda: "Sesungguhnya Allah dan para malaikat-Nya mengirim rahmat ke atas mereka yang makan sahur. "Betapa besarnya kurnia Allah ke atas kita sehinggakan makanan yang diambil ketika bersahur untuk berpuasa pun diganjari dengan banyaknya.

Rasulullah (saw) bersabda: "Perbezaan di antara puasa yang kita lakukan dengan yang dilakukan oleh Ahli Kitab (Yahudi dan Nasrani) adalah terletak di dalam pengambilan makanan sahur yang mana mereka tidak melakukannya." Baginda bersabda lagi: "Bersahurlah kerana di dalamnya terdapat berkat yang besar, dan lagi, terdapat keberkatan di dalam tiga perkara iaitu dalam jamaah, di dalam makanan 'tharid' dan bersahur. "

Disamping tu marilah kite tingkatkan amalan untuk bertahajud juga ye.insyaallah.mudah2 an bulan ni dapat kite tingkatkn amal masing2.amin..
1 comments:

haah oloo...siap wak rice cooker nek mOto lg kan...hahaha..time tu sumer org balik umah..tggl bape org jer kat ukm..hik3~~


Post a Comment

Followers

Pages

hello




ShoutMix chat widget



Powered by Blogger.

About Me

Blog