The JouRney and DeStiny....

masak makanan..


Asslamualaikum pembuka bicara..cewahh..heh..dah lame xmengupdate blog ni. Bknnye aku xnk cerite pasal kat korea ni. Tapi semngat nak menulis tu malas.heh..kalo dulu ade contest each organize kan. Ni dh xde.kihkih..Nk tau x hr sbtu tu aku mkn ape?hehe..sebnye nk update pasal food yg aku masak je. Masak soto!!!haha…gune sup bunjut je.pastu letk mushroom ngn lada cili pastu bebola ketam tu kan.haa..jadilah!xpayah nk memilih sngt.sedap jugak.haha..sebnye nk bg bebudak lg 2 org tu. En yazid n en kamarul tu..tapi mereka xde kat bilik.ke kota daejeon agaknye. So xdptlah merase. Tulah sape suh tgal aku sorg2.haha..xkisah pun sbnye..

Mari saye mmperkenalkan lada di korea ni. Kalo kat msia mgkin lada besar ni xpedas kan. Pastu lade kecik kite pedas kan.haaa..kalo kat korea ni trbalik tau!!lada besar die lagi pedas dari lade kecik kite!!waa!!memg pedas lah bg org yg suke pedas mcm aku ni.huh!!tapi aku rase cili kampong tu lagi pedas lah.kat sini pun ramai je org2 die yg suke mkn pedas. Aku ingat org korea xmkn pedas mcm org cine.rupe2nye diorg ade yg lagi thn pedas dari aku.kagumm!!ke aku yg mmg xberape nk kuat pedas agknye.heh…


Hari ahd makn ape plak??haha..asik gelak jekan.heh..ok2 sori ye kalian2 semua.aku msk mee sup!kali ni bahan apelah pulak yg aku gune kat korea ni kan.heh..mee gune mee spaghetti. Perencah die plak. Lade besar, pastu ketam tu lagi, pastu tumis2..masukan rencah ayam kan.tambah air n masukkn mee.tadaaaa!!

heh…hasilnye!oklah not bad..sume ok kan aku ni.haha..ok kan aje!!heh. haa..jgn lupe nasi goreng jugak..heh..byk lh mknn. aku cume mngisi keboringn aku je..huuu


0 comments:

Post a Comment



Followers

Pages

hello




ShoutMix chat widget




Powered by Blogger.



About Me

My photo
i'll never STOP! =)

Blog